Hvornår var sidste gang du modtog en håndskrevet note fra en forretningsforbindelse? Det kan være, at det var så længe siden for dig at huske. På den anden side, hvis du har fået en sidst, du ved præcist hvem der har sendt det og Hvornår. Håndskrevne noter er blevet næsten uddøde i erhvervslivet. Så hvis du er på udkig efter måder at skille sig fra mængden, for at blive bemærket af dine kolleger og kunder, prøv at sætte pen til papir når du har den mindste undskyldning.

Der er nogle handlinger mere imponerende end håndskrift, et brev eller en note til en person, med hvem du handler eller ønsker at. De fleste mennesker tror, at skrive noter i hånden kræver ekstra tid og kræfter. Ironisk nok, det kan være hurtig og smertefri hvis du gør det ofte og Følg disse tips:

1. har skrive forsyninger lige ved hånden. Gemme brevpapir og frimærker i den mest bekvemme sted i dit skrivebord. Når du skal sende en note, alt du skal gøre er nå for din stationære, dash off et par linjer, adresse konvolutten, indført stempel og mail det.

2. holde din besked kortfattet. Disse er noter, så du kun behøver at komme med tre eller fire sætninger. Hvis du forsøger at komponere mere end et par linjer, writer’s block er ansvarlig for at angive og du vil aldrig komme forbi “start.”

3. udvikling af et system. Før du hovedet ud af kontoret til en business måltid eller en funktion, en anden hosting, adresse en indhylle til din vært. Det vil være en brise til at notere ned dine kort besked, når du vender tilbage.

4. Brug den relevante professionelle stationære. Både enkelt-sidet korrespondancekort og fold-over noter med firmanavn eller logo præget på dem er business-agtig og vil repræsentere dig og din organisation godt.

5. dårlig skrivestil er ingen undskyldning, medmindre din håndskrift er helt ulæselige. Den person, der modtager din note vil sætte pris på din eftertænksomhed og vil ikke grading din håndskrift. Hvis din skrivestil ikke opfylder dine standarder, er det aldrig for sent at forbedre. Der er mange ressourcer i dit bibliotek eller på internettet for at lære dig at skrive læseligt.

6. bruger enhver lejlighed til at få bemærket med en note. Et par af disse forekomster er når…

Du har modtaget en gave

Du var en gæst i nogens hjem

Du var vært med et måltid

Du har modtaget en business favør

Du svarer på en invitation

Du sender medfølelse

Du ønsker at tilbyde tillykke

Du skal undskylde

7. Lav din besked rettidig. Uanset om du sender en note af påskønnelse, lykønskning eller kondolence, gør det så hurtigt som muligt. En tak skal gå ud inden for 24 til 48 timer. Imidlertid ikke give afkald på at sende en note, fordi du tror, at for meget tid er gået. Der er ingen konkret bestemmelse om begrænsninger på påskønnelse.

8. forstå at e-mail ikke er en erstatning for den personlige håndskrevet besked. Internettet er hurtig, effektiv og fjernbetjening. Hvis du svarer via e-mail umiddelbart efter et møde med en forretningsforbindelse, omfatter dit udtryk af taknemmelighed, men lad det ikke stoppe dig fra at sende et andet budskab ved jorden.

Succesfulde mennesker er opmærksomme på detaljerne og kigge efter måder at bygge bedre forretningsforbindelser. Når du tager tid til at sende håndskrevne noter, vil du stå fra mængden af alle de rigtige grunde. Din næste store salg eller job forfremmelse kan skete som følge af din gør forretning bare lidt anderledes.

Skiller sig ud i erhvervslivet skrive måde

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *